2010-02-26

Flumskola, klyftor och att skratta ihjäl sig

Fredrik Franzén och jag presenterade igår för Folkbladet förslag för bättre kunskaper och mer trygghet i Norrköpings skolor. Betygsresultaten vårterminen -09 var de sämsta hittills sedan det nuvarande betygssystemet infördes på 90-talet.

NT har gjort någon sorts miss och råkat lägga ut Marianne Lundbergs (S) svar till mig på nätet (de lägger inte längre ut debattartiklar, vilket ju är ett oerhört kreativt sätt för att minska debatten och betydelsen av deras debattsida). Jag skrev för ett tag sedan i NT om att jag ska, om jag kommer in i riksdagen, jobbar för ytterligare en tusenlapp i sänkt skatt. Marianne Lundberg vill istället att jag ska bekämpa klyftor.

Argument om en tusenlapp extra för någon som har 12000 kronor före skatt i månadslön gör tydligen inte det.

Mattias Svensson på Neo håller nästan bokstavligen på att skratta ihjäl sig ser det ut som när han upptäckte Martin Gelins dundertabbe på rödgrön.se.

Jag gillar Martin Gelin men det går inte att låta bli att garva så man trillar av stolen när killen som importerades från USA - för att lära svenska tröga politiker om hur sociala medier användes i Obama-kampanjen - gör bort sig så grovt.

Erik Laakso skrev ett ironiskt inlägg där han beskriver hur en icke-tänkande partimegafon okritiskt trummar ur partiets propaganda. Gelin länkade helt seriöst till hans inlägg som bra tips på hur man ska jobba på nätet.

Jag råder er verkligen att läsa Johan Ingerös inlägg om det hela och framförallt kolla på filmen längst ner. Så ser det ut när man nästan bokstavligen skratta ihjäl sig. Påminner lite om den där Monty Python-sketchen.

Inga kommentarer: