2010-02-01

Kalenderbekymmer

Sthlm, står det i kalendern för kvällen. Anade vad det var, men kunde inte hitta klart besked någonstans. Till slut, efter ett antal sökningar i mailen fann jag ett mail med information. Föreläsning om personval och kampanj. Kan jag använda min presentation från helgen.

Jag var som sagt i Lundbrunn i helgen. Folkpartiet i väst ordnade konferens med cirka 300 deltagare. Jag pratade om kampanj och sociala medier. Riktigt mycket folk på föredragen, det är ju alltid kul.

På kvällen var det middag och dans, som brukligt är. Hade tänkte dansa lite (man är ju i den svängen nu) men fastnade i massa intressanta diskussioner. En lång en om burka, till exempel. Ett äldre par frågade om det var jag som hade träffat John McCain. Jodå, det var jag. Det har vi också, sa de. 1977! Han hade flugit turistflyg över Grand Canyon och hade berättat om tiden som fånge i Vietnam, så de mindes honom mycket väl. När han blev presidentkandidat kände de igen honom.

Nu ska jag förbereda lite ytterligare för Alexander Bards besök imorgon. Råkade skicka ut inbjudan till media utan att ange datum. Rättelse och telefonsamtal hoppas jag gör att ingen kommer på fel dag.

Ni är alla välkomna. 12.15 i Norrköping, K21 i Kåkenhus, Campus Norrköping och C3, C-huset på Campus Valla, Linköping kl. 18.00. I morgon, alltså.

Inga kommentarer: