2010-05-03

Tomt stirrande Mats Willner

Mitt bland alla skrikande Dolphinsspelare, fotoblixtar, konfetti och stressade journalister gick Mats Willner, NT:s sportchef, och stirrade tomt omkring sig. Han verkade chockad. Det såg inte ut som han fattade vad som hade hänt. Att Dolphins tagit SM-guld.

Det var en fantastisk match i Stadium Arena. Det var nära att jag missade den.

På fredagen ringde jag direkt på morgonen en bekant hos Dolphins för att försöka få tag i biljetter. Hade inte kunnat gå på torsdagens match eftersom jag var på Gotland. Han svarade inte. Vid 10-snåret gick jag upp på stan för att inhandla en biljett där. De är slut, meddelade hon i kassan. Redan?

En annan kontakt togs men inte heller han kunde fixa fram några biljetter.

Öken.

Så på lördageftermiddagen ringde han. Han hade fått tag i biljetter från de nysläppta 500. Ståplats visserligen, men vem kan sitta ner under en SM-final?

Det måste varit häftigt att vara spelare. Vilket tryck. Det kokade i arenan.

Sista 10 blev lite onödigt spännande. Dolphins tappade nästan hela den betryggade ledningen, men reste sig till slut och knockade Plannja.

Jag är fortfarande hes. Undrar om Willner vaknat ur chocken.

Inga kommentarer: