2010-06-11

För och mot - på samma gång

Folkpartister som å ena sidan, och å andra sidan, brukade uppfattas som veliga. Numera är vi lite tydligare, men synen på oss hänger kvar.

Lars Stjernkvist tror jag inte i allmänhet uppfattas som velig, men lyssnar man på vad han faktiskt säger så är det väldigt ofta han på något sätt lyckas inta två åsikter samtidigt (minst). "Jag håller med dig, men..." Typ.

I går sa han i NT att det här (förslaget från näringslivet om flygplatserna) var det mest spännande som hänt det östgötska flyget på många år.

"Det är kanske rätt läge för ett sånt här förslag nu..."

Idag skriver han på sin blogg:

"Jag tror visserligen på grundidén om ett gemenamt flygplatsbolag, men det förslag som arbetats fram inom Marknadsföreningsbolaget är uppenbarligen inget bra förslag."

Så det förslag som han igår tyckte var "det mest spännande som hänt östgötska flyget på många år" är idag "uppenbarligen inget bra förslag". (min fetstil)

Nu ska jag ändå följa Stjernkvists exempel. Nej, inte tycka två saker samtidigt, utan bänka mig framför premiärmatchen i VM.

Inga kommentarer: