2010-07-26

"Du är den siste jag skulle rösta på!"

Jag brukar ju hävda att folk är trevliga när jag knackar dörr. Så är det också. Men det finns ju alltid undantag, som bekräftar regeln.

Efter att jag presenterat mig för han som öppnade dörren sa han:

- Jo, jag vet vem du är. Du är den siste jag skulle rösta på!
- Okej...
- Du är precis som Per Ahlmark!
- Åh, tack!

Ibland jämför folk mig också med Jan Björklund, och tror liksom att jag då ska bli förolämpad. Det blir jag inte. Tvärtom. Samma sak med Ahlmark.

Men som sagt, vanligtvis är folk trevliga. Ibland otroligt trevliga. Ett udda exempel på det hittar ni i den lilla YouTube-filmen från knackningen, där denne trevlige man öppnade dörren på ett minst sagt ovanligt sätt.

Vad han hittade på, avslöjas alltså i YouTube-rullen:



Någon dag innan knackade jag i Linköping. Det gick egentligen bra. Jag hade varit på framsidan av Corren och på en helsida inne i tidningen och många hade sett det, vilket gjorde det lättsnackat. Men trots det var jag seeeg som attan. Jag bitchar lite om det i det här klippet på YouTube.



På de två knackningarna bidde det 631 dörrar. Totalt är jag nu uppe i 6630. Bara 3371 kvar.

Inga kommentarer: