2010-08-27

Tydligare är svårt att vara

Nu säger Socialdemokraternas ordförande, Kikki Liljeblad, att Olle Johansson var "otydlig". Well... att säga "ja!" tre gånger på raken tycker jag är ganska tydligt (kolla själva i Östnytt). Men det är klart, fyra gånger på raken hade varit tydligare.

Och jag får inte "ta några politiska poänger på det" för det tycker Kikki Liljeblad "är tråkigt". Men herregud Kikki! En av Socialdemokraternas kommunalrådskandidater säger tre gånger att Socialdemokraterna vill bygga om Parken, men jag ska omedelbart fatta att han "är otydlig". Och är det nu plötsligt fel att diskutera detta - mitt i brinnande valrörelse.

Och vad innebär detta framöver, när ska man lita på vad Olle säger? Ska man ringa Kikki Liljeblad varje gång och kolla om det han säger stämmer med hennes åsikt?

Liljeblad förstår naturligtvis att om förslaget att bygga om Parken skulle presenteras före valet så är det inte direkt någon vinnare hos väljarna. Därför blir hon så aggressiv, så jag ska hålla tyst. Jag tror inte riktigt det kommer funka.

2 kommentarer:

Magnus Ekholm sa...

Ajajaj, en sosse som inte har frågat partipiskan vad han ska tycka???

Mathias Sundin sa...

Jag tror man kan sammanfatta det så =)