2010-08-30

Udda inslag i valrörelsen

Dagarna börjar flyta ihop nu. Inte som på semestern när man inte jobbar, utan för att man jobbar hela tiden. På morgonmötet med Alliansen deklarerade jag att vi i nästa vecka var i majoritet. Efter viss utredning kom vi fram att det var tre veckor kvar till valet, inte en.

Helgen var fullproppad med kampanj och båda kvällarna innehöll ett mycket ovanligt, jag skulle nog säga världsunikt, inslag i en valrörelse - Starcraft II-turnering.

Piratpartiet har utmanat de andra partierna på Starcraft. Jag har fått den stora äran att representera Folkpartiet, tillsammans med en annan folkpartist.

Vi inledde med match mot KD, som vi vann på walk over. Sen var det dags för Moderaterna som överraskande hade slagit favorittippade Piratpartiet. Vi vann första matchen, i bäst av tre, med en ganska cheesy rush. Allt är tillåtet i krig, kärlek - och politik. Andra matchen hade vi övertaget hela tiden men spelade båda två riktigt uselt. Min partner hade varit uppe hela natten och var svintrött, jag var både trött och nervös - och motståndarna spelade bra. Torsk där. Tredje matchen var vi, förutom trötta, även sura och torskade igen.

Igår kväll var vi piggare och mindre nervösa. Efter rätt bra spel vann vi mot Piratpartiet i två matcher och är därmed vidare till semifinal, som tvåa i gruppspelet. Där möter vi nästa helg Miljöpartiet. Som förlorade mot Moderaterna.

Matcherna går att se, med kommentator, på YouTube i kanalen PolitikerStarcraft.

3 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Kul att du lirar!

Jag har fattat det som att du är en av de "tyngre" spelarna i PolitikerStarcraft. :-)

Mathias Sundin sa...

Definiera tyngre! =)

Markus "LAKE" Berglund sa...

Haha, nej inte SÅ! :-)

Men du kan ju kolla bland dina motståndare i turneringen hur många kommunalråd/riksdagskandidater de har i sin laguppställning...