2010-11-26

Talande tystnad?

Jag har ställt två frågor till två socialdemokrater här på bloggen, Lars Stjernkvist och Thomas Idenås. Hittills inga svar. Men de kanske har missat frågorna, så jag upprepar:

Stjernkvist skriver om ordning och reda i ekonomin och lägger samtidigt fram en budget där ett underskott på en kvarts miljard kronor planeras in. Jag skulle gärna vilja förstå hur de hänger ihop.

Idenås vill ha mer dialog och tydligare regler i skolan, men inte något ordningsomdöme (som jag tror leder fram till just det). Därför undrade jag hur Idenås vill uppnå denna ökade dialog och tydligare regler.

Dagen har ägnats åt gruppledarträff där styrmodell, flygplatser och symfoniorkestern avhandlades. Sedan åt budgetarbete. Vi är klara nu. 99 procent har varit klart ganska länge, men alltid en del detaljer att finslipa.

Nu ska jag ses vad som behöver göras innan det blir hemgång. Ikväll ska jag på bio. "Folkpartifilmen" Fyra år till står på programmet.

Inga kommentarer: