2011-02-17

Norrköping snart kommunistutopi

Hans Stigsson Michajlov tjongar på i bloggen om de "nya" spårvagnarna som är tillverkade på kommunisttiden i Tjeckoslovakien så jag skrattar högt:

"De nya inhyrda vagnarna har fel färg och är fula som stryk. Tillsammans med dåligt gatuunderhåll har Norrköping på en och samma gång tagit ett stort steg österut och bakåt i historien."

Med stark risk för en P3-övergång så ska jag på alldeles strax på brottningsträning (en ny ovana jag lagt mig till med sedan någon månad tillbaka). Det, tillsammans med Michajlovs blogginlägg, fick mig att tänka på Alexander Karelin.

Jag på brottarträning.

Den ryska bjässen som vann tre OS-guld och nio VM-guld i brottning. Han är numera politiker med plats i den ryska duman, deras riksdag.
Om vi importerar honom som ny kommunstyrelseordförande, lägger till ett gatuunderhåll värdigt Östberlin innan murens fall, kycklinggula kommunistspårvagnar - och en politisk redaktör som heter Michajlov, då är den kommunistiska utopin snart biff.

Norrköpings nya kommunstyrelseordförande.

Inga kommentarer: