2011-03-22

Segt, men bra beslut om flyget

Vi hade gemensamt kommunstyrelsesammanträde med Linköping i dag. Första gången med nya KS. Det gjorde att en hel del information upprepades. Eftermiddagen blev oerhört seg. Det var inte fel på informationen i sig, bara det att de flesta nog hade hört den både en, två och flera gånger.

Dessutom borde vi väl ta chansen att faktiskt prata med varandra när vi träffas. Det fanns nästan noll utrymme till det nu.

Jag hann i alla fall byta några ord med Linnea Darell, Folkpartiets gruppledare i Linkan, som hade några bra idéer om hur vi folkpartister i kommunledningarna kan förbättra samarbetet.

Hur som helst, så tillsattes en utredning om hur flygplatserna eventuellt ska kunna samarbeta. Vi ska inte några enorma förväntningar på att mångmiljonbelopp ska kunna sparas och alla problem lösas, men något positivt kan säkert komma fram. Det är i alla fall bra att flygplatsfrågan har börjat tappa sin oerhört dramatiska roll.

Jag blev förvånad och på oerhört gott humör i morse när jag klev ut genom dörren och kände ljumma vindar. Jag tycker väldigt mycket om att bo i Sverige, men huu vad svårt jag har för klimatet. Kyla är vidrigt. Så några ljumma vindar gör stor skillnad.

Inga kommentarer: