2011-04-23

Lantligt lugn

Det blir värre för varje år. Behovet för mig att komma ut i bushen. Lugnet som finns på landet pumpas liksom in i kroppen när jag är här ute. Just nu i pappas sommarstuga utanför Finnerödja.

Just precis nu är det visserligen inte så lugnt. Farsan åker runt på gräsklipparen. Men annars har det varit tyst och stilla mest hela tiden. Perfekt väder dessutom. I morse, innan någon annan hade vaknat, satte jag mig i en solstol med en bok. Omkring mig vaknade världen långsamt till liv, samtidigt som solen steg på himlen. Ekorren - döpt till Kenny av min bror - syntes inte till i morse. Han har skuttat runt i träden varje annan morgon.

Jag hänger med i sporten härifrån. Törs knappt tänka det. Rädd att jinxa. Men tänk om det blir ett andra SM-guld på raken för Dolphins. Toppenstart också för IFK. Ser fram emot matcher i båda sporter när jag kommer hem.

Inga kommentarer: