2011-05-31

Det är en definitionssak

Kungen har förevigat ytterligare ett uttryck: "Det är en definitionssak". Från TT:s intervju.

Har kungen någonsin besökt någon stripp- eller sexklubb?

– Det beror på vad man menar med stripp- eller sexklubb. Det är ett ganska vitt begrepp.

Ni får gärna definiera begreppet.

– Nej, det är du som ställer frågorna.

Om kungen inte kan svara exakt, har ni varit på någon klubb som kan sägas vara i anknytning till den här definitionerna som jag använder?

– Det var väldigt skickligt att ställa den här frågan på det sättet.... Nej, jag kan inte säga det.

Men kungen sade att det beror på definition.

– Det är du som ställer frågorna och det är du som definierar. Och det är en definitionssak. Jag, vad ska vi säga. I Paris...Folies Bergere...vad är det för någonting, elegant klubb. Eller hur? Du kanske inte har varit där? Det är synd. Det är en väldigt fin klubb. Eller klubb. Vad säger man...en show.

Har kungen varit på klubb där det förekommer nakna kvinnor eller väldigt lättklädda kvinnor?

– Nej, det kan jag inte. Det är också en definitionssak. Det finns ju en del restauranger där en del av servitörerna, servitriserna, så att säga är mer eller mindre, vad säger man, påklädda. De är ju inte nakna. Självklart inte, men det är en definitionssak.

Vad menar kungen med lättklädd?

– Ja, vad menar du själv. Lättklädd, det är när man kanske som tyska öl-madammer, de är ganska lättklädda skulle jag vilja säga.

Jag vet såklart inte vad som är rätt eller fel, men skulle det visa sig att kungen ljuger kommer dagens skriveri kännas milda.

Trekvart efter att jag skrev inlägget om våldtäkterna och övergreppen på ett gruppboende, och funderade varför kommunen mest verkade ducka i frågan, gick ett pressmeddelande ut. Kommunen har vidtagit flera åtgärder och kommer utreda frågan grundligt. Utmärkt!

1 kommentar:

Bektesh Jehona Sjostrom sa...

Alla som läser den här artikeln som går igenom äktenskapskris, och för dem som delar hemliga tårar av hjärtsvängningar är idag alla dina problem över, bara ett enkelt e-postmeddelande till den stora Dr.Oduduwa Love Spell Temple i dag (dr.oduduwaspellcaster@gmail). com)
Min bön är att hitta lycka i kärleksliv och äktenskap, oavsett vad som händer i våra äktenskap, vi bör alltid försöka göra rätt sak och uppskatta vad vi har. kämpa för att ditt äktenskap ska fungera med alla nödvändiga medel och tillgänglig hjälp finns här för dig nu.
Jag har denna kraftfulla avsikt att dela detta fantastiska vittnesmål här ute kommer det att motivera att hjälpa så många unga eller gamla par att lösa sina äktenskapsproblem.
När två personer verkligen bryr sig om varandra, kommer de alltid att leta efter ett sätt att få det att fungera, oavsett hur hårt och svårt sättet att lösa problemet är att söka lycka är den verkliga kärnan i existensen.
Jag vet att Dr.Oduduwa kan vara till god hjälp för dig idag, kontakta hans personliga adress via: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com