2011-05-11

Jösses, vilket jobb!

När jag bjöd in Israels ambassadör till Norrköping och Linköping förstod jag att det skulle bli mycket jobb. Men så här mycket kunde jag inte föreställa mig. Det är precis hur mycket som helst!

Framförallt eftersom hotbilden är stark kring ambassadören och att därför säkerheten är så hög. Jag pratar nu nästan dagligen med säkerhetspolisen, ambassadens security, närpolisen och universitetets säkerhetsavdelning.

Det gjorde att jag faktiskt glömde bort att Israel firade sin sextiotredje självständighetsdag igår. Grattis i efterskott!

Tror i alla fall att det kommer bli ett bra besök. Och att jag kommer somna väldigt snabbt och lätt på kvällen den 17 maj när allt är över.

Nu ska jag vi i Alliansen snart träffa den siste av de sex generaldirektörerna i Norrköping: Thomas Allard från Luftis.

Inga kommentarer: