2011-05-19

Kommer vi hem?

Eva Andersson och jag sitter inte i samma båt, men likväl på samma tåg. Som står still. Ett rälsbrott mellan Nyköping och Norrköping har gjort kaos med tågtrafiken idag, så vi får se när/om vi kommer hem.

Eva ska gå på invigningen av dinosaurieutställning i Industrilandskapet med ett syskonbarn. Så hon måste verkligen komma hem till klockan 18. Jag har brottningsträning, vilket jag inte vill missa, men det är såklart inte lika viktigt.

Min assisten Ewa S är trött på mig. Jag har bokat fram och tillbaka halva dagen. När jag läste om rälsbrottet bad jag henne boka om tåget till buss. Då skulle jag vara hemma 19. Sen sa Eva A att hon SJ lovat taxi till henne från Nyköping. Bad då Ewa S att boka tillbaka mig på samma tåg. Det som jag sitter på nu alltså.

Återstår att se när jag anländer i Norrköping vilket alternativ som var bäst.

Eva och jag sitter inte bara i samma tåg. Vi sitter också i samma beredning i SKL. Beredningen för samhällsbyggnad. Där har vi idag avhandlat detta med returpapper, som jag skrivit om tidigare. Kommunerna slår ifrån sig, och pekar mot producenterna. Producenterna pekar både på kommuner och andra producenter. Det är rörigt.

Alla verkar ändå överens om att regeringen måste genomföra det beslut som riksdagen fattade för tre år sedan.

Nu har vi fått upp farten. Håll tummarna!

Inga kommentarer: