2011-07-01

Packad och glad

"Du är där på skattebetalarnas bekostnad och så sitter du i lägenheten klockan 10 på förmiddagen!"

En upprörd journalist sa det till mig för ett par år sedan, då hon ringde för att kolla vad jag hade för mig på Gotland under Almedalsveckan.

"Jag betalar allting själv", svarade jag.

Jag har ingenting mot att kollegorna på sidan blockgränsen får resa och uppehälle betalt. Det är fullt rimligt. Många är de kontakter jag skapat och odlat i Almedalen. Kontakter som är värdefulla i arbetet som politiker i Norrköping.

Därför är det på ett sätt konstigt att betala själv. Men jag tycker det känns bäst. Ingen kan ställa krav på mig att jag måste gå på det ena eller andra. Jag går på de evenemang som jag själv tycker är intressanta och värdefulla.

På onsdag är det Folkpartiets dag i Almedalen.

Har packat ihop det mesta. En tröja hänger fortfarande på tork från lampan i taket. Några kavajer ska ner också. Sen är det nog klart. Det ska bli så kul. Packad och glad.

Vi åker redan i morgon. Då har vi en lugn kväll i huset och är på plats när det börjar på söndag. Vi, det är åtta liberaler som delar en villa i en vecka. Ett liberalt kollektiv, som vi kallar det.

Nu ska jag be till vädergudarna om fint väder och sedan knyta mig.

Inga kommentarer: