2011-08-05

Flyger högt

Jag blir oerhört glad när jag läser nyheterna om mer charterflyg från Norrköpings flygplats. Fjärde starkast i landet nu. Inte illa!

Fler och fler människor kollar nu Norrköpings flygplats som sitt första alternativ när de ska ut och resa. Både reguljärt och charter. Jag kan bara titta på mig själv. Väldigt ofta går det att hitta en smidig resrut från Norrköping. Senast var jag i Indien, då vi flög via Helsingfors.

Det är skönt både när man åker iväg, men framförallt när man kommer hem. Att sitta sig i en taxi och vara hemma fem minuter senare, istället för att sätta sig på ett tåg vid Arlanda, byta i Stockholm och vara hemma tre timmar senare är stor skillnad.

1 kommentar:

Daniel Andersson sa...

Det är uppenbarligen dags att lägga ner flygplatsen i Norrköping och nöja sig med den i Linköping. Nån måtta på dumheterna får det vara!