2011-08-30

Nöjda trots två misshandlade?

Enligt uppgifter i NT i måndags säger sig polisen vara nöjd med insatserna vid helgens demonstrationer. Ja, samma demonstrationer där två sverigedemokrater blev misshandlade.

Om polisen verkligen har sagt så blir jag väldigt besviken. Ärligt talat, tror ni att de hade sagt samma sak om det hade varit jag eller Lars Stjernkvist som blivit misshandlade? Jag tror inte det.

Precis som Hans Michajlov skriver så finns det en risk att många nu, efter Norge, känner att det är fritt fram att ge sig på sverigedemokrater och pekar på brandattentatet mot en SD:are. Erik Svansbo menar att det är fel på kulturen inom polisen, det är okej att sverigedemokrater blir spöade av vänsteraktivister.

Lars Stjernkvist ber om ursäkt för det han sa på kommunfullmäktige. Då lägger vi det bakom oss och fokuserar på att hantera situationen så inte händelserna på Hagaborg upprepas.

Efter varje fullmäktige funderar jag igenom vad jag sagt. Igår tog jag i för hårt mot Håkan Liljeblad när han gick ut och fortsatte utkletningen av ansvar på alla andra. Det fortsätter han för övrigt med idag på bloggen. Men han förtjänade inte så hårda ord som jag använde igår.

Inga kommentarer: