2011-08-30

Till varje pris

I dag har jag gjort något oerhört läskigt. Jag läste högt ur mitt bokmanus. Dessutom i teve. Jag läste för snabbt hör jag i inslaget, men det får bokas in på nervositetskontot.

"Till varje pris" heter boken och jag ska åka ner till bokmässan om några veckor och se om det finns något förlag som är intresserat.

I korthet så är det en politisk thriller om en svenskättad amerikansk senator från Minnesota vid namn Mark Eriksson. Han är uppe för omval i senaten och utkämpar en hård politisk strid mot utmanaren Michele Bachmann. Mitt i kampanjen inträffar något som får honom att fundera på den högsta politiska vinsten av dem alla: Vita huset. Samtidigt börjar en man från hans förflutna gräva i en hemlighet som kan förstöra allt.

Här har ni inslaget:

Inga kommentarer: