2011-11-21

Potatisbullskoma

- Du kommer vara trött i eftermiddag, sa Bengt Ekström, när jag hämtade ytterligare en laddning potatisbullar och fläsk på lunchen.
Jag instämde, men kunde inte hejda mig. Det är så vansinnigt gott.

Nu är vi precis klara med kommunstyrelsemötet och jag skulle utan tvekan somnat omedelbart om jag blundat bara några sekunder på mötet. Nu är det dessutom KF-grupp fram till klockan 21. Då leder jag mötet, lättare att hålla sig vaken då.

Kerstin Hildebrand slutar som kommunalråd. Vår ideologi står långt ifrån varandra, men jag har alltid haft stor respekt för att hon så tydligt vågar kämpa för sina åsikter. Det har jag sagt i fullmäktige några gånger, när hon och Vänsterpartiet anklagats för "att vara ideologiska", att man inte ska skämmas för att man kämpar för sin ideologi. Det är faktiskt med våra ideologier som grund vi gått till val. Det ska man inte behöva skämmas för att man försvarat.

Nehe, dags att ge sig iväg mot KF-gruppen. Måste hinna med en köttbullsmacka innan jag klubbar igång mötet. Risken är förstås att potatisbullskoma ersättas av köttbullskoma, men det är smällar man får ta.

Inga kommentarer: