2011-11-08

Stan kryllar av kommunpolitiker

Snart kommer stan krylla av kommun- och landstingspolitiker. Sveriges Kommuner och Landsting, SKL, har kongress i Norrköping till på torsdag. 

Jag sitter till vardags med i SKL:s beredning för samhällsbyggnad, men är inte ombud på kongressen. Ska såklart vara med en del ändå. Bland annat tänkte jag köra en snabb guidning av Rådhuset för folkpartisterna och släpa upp de som orkar i Rådhustornet för att se Norrköping by night.

I morgon kommer Jan Björklund och besöker kongressen. Ska säga till honom hur mycket jag uppskattar hans och parties agerande när det kommer till turerna kring Palestina och FN.

Nu ska jag åka en sväng till Linköpings universitet för att träffa Liberala studenter och se vad de har på gång. Ett par LS-medlemmar från Uppsala skriver förresten i SvD i dag om ranking av universiteten och utbildningarna. Spontant låter det som en bra idé.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Även när man tänker igenom förslaget så är det riktigt bra! ;)

Helena von Schantz sa...

Tänk jag har inte märkt någon skillnad. Förutom på debattsidan i NT,förstås. :)