2011-12-27

Blåst

Nä, det inte mig själv jag referar till, utan Dagmar. Spenderade värsta stormdygnet utanför Finnerödja i skogen. Det friskade i duktigt mot nattkröken och jag gick ut och flyttade bilen, bort från träden och bredvid carporten. Tänkte att nu blåser väl carporten omkull istället.

När vi på morgonen inspekterade skadorna var detta resultatet:



På vägen hem låg det dock pepprat med träd som fallit över vägarna. Snabbt avsågade av någon, så inga problem att komma fram.

Har ägnat förmiddagen åt Strykbrädan, med stort S. Bygget som dragit över kostnaderna med 20-25 miljoner kronor.

Nu ska jag ta lite ledigt från det och ägna mig åt amerikansk politik. Har några blogginlägg att skriva och även ett par-tre artiklar som ska publiceras innan jag åker. Den femte januari drar jag till New Hampshire för att bevaka primärvalet. Men redan om vecka går väljarna i Iowa till val.

Innan USA-resan tänkte jag slutföra det sista utkastet av mitt bokmanus. Ett flertal personer har läst och lämnat synpunkter och jag ändrar en del.

Men allra först ska jag svara på frågorna till NT:s sportpanel. Bland annat vilket nyårslöfte jag inte tänker ge.

Inga kommentarer: