2012-11-28

Nej till FRA-lagen 3.0

Mitt anförande i debatten om en utökning av FRA-lagen.

 

2 kommentarer:

Björn Börjeson sa...

Kanon Mathias!

Där fick övervakningssamhället en rejäl knäpp på näsan!

6 pack dude sa...

Ursäkta en nybörjarfråga. Men finns det någonstans där man kan se hur de olika riksdagsledamöterna röstade i den här frågan? Jag är oerhört nyfiken på att se hur några av de borgerliga ledamöterna valde att lägga sina röster.

Jag vet att det var ett par stycken politiker som i samband med förra FRA-omröstningen klagade högljutt på hur de borgerliga politikerna röstade och som sedan själva hamnade i riksdagen. I samband med den här omröstningen är dock du den enda av dessa som jag har sett röstat nej. Från de övriga har det varit knäpptyst, vilket gör att man börjar undra.

Sedan vill jag instämma i berömmet. Skönt att veta att det i alla fall finns någon borgerlig politiker som inte offrar sin integritet för den politiska karriären.