2010-01-19

I can jive...?

I can jive, I can jive, sjunger Jerry Williams. I can't jive, sjunger jag. Om nio veckor måste det vara ändring på det. Jag ska vara med i Shall We Dance, lokal variant av Lets Dance, och dansa jive med Jill Andersson.

Hur jive går till hade jag ingen aning om igår när jag fick reda på att det var jag skulle dansa. En snabb bugg typ, förklarade Jill. En snabb bugg som verkar svår och sjukt jobbig, förklarar jag efter lite inledande instruktioner och en titt på jive-klipp på YouTube.

Läser i NT att Jill tror att det kommer gå bra:

"Vi passar i längd och Mathias verkar vara i bra form."

Well Jill... you're in for a big surprise!

Nio veckor har vi på oss. Jive och vals ska vi dansa den 20 mars. Då är alla välkomna till Borgen för att kolla på, äta gott och dansa efteråt om man har lust. Ynka 395 kronor för en helkväll, det ska ni kosta på er! Ni kan boka på Ticnet, även det inte verkar funka just nu.

På tävlingen kommer Tony Irving och dömer. Han och två domare till utser en vinnare. Publiken får också rösta. Det gäller att få dit supporters. Valkampanj med andra ord. Här - om någonstans - ligger min enda chans till framgång. Det inser jag.

Kan Gudrun, så kan väl jag.

Inga kommentarer: