2010-01-31

Minsta möjliga besked

Har kollat på partiledardebatten. Jag brukar gillar sånt, men det var inte så värst kul. En bidragande orsak till det var nog att vänstergänget jobbade hårt på att inte berätta för mycket om den egna politiken. Att de behöver tid för att förhandla ihop sig förstår jag, men de vill inte stå för det egna partiets politik heller.

Jag antar att det är för att de vet att desto mer de redovisar av sin politik, ju mer förlorar de i opinionen.

Per Altenberg är inne på samma spår.

Ett klart besked fick vi. Med vänsterkartellen blir det kvotering av bolagsstyrelser. Dessutom att kärnkraftens dagar är räknade.

Ska knoppa nu. Har varit på föreläst på FP-konferens i Lundsbrunn i helgen. Fick jobba sent med PP-presentationen på fredagkvällen, eftersom den gamla försvunnit när jag bytte dator. Upp tidigt på lördag, i säng sent och upp hyfsat tidigt i morse. Lägg därtill ett danspass när jag kom hem till Norrköping. Jag känner mig lite trött.

Inga kommentarer: