2010-01-23

SJ, Birgitta och Gävleuppror

Är precis på väg hem från Sundsvall. SJ såklart försenat efter ett haverat tågset, som jag tror de kallade det. Det som fascinerar mig är den totala bristen på information. Vi går ut på perrongen. Tåget står några meter därifrån. Avgångstiden kommer men tåget står still. De ber oss vänta några minuter. Sen att gå in i väntsalen. Efter 30 minuter säger de att vi kan gå ombord. Först nu berättar de att de fått byta några vagnar. Varför i h....... kan de inte berätta det på en gång? Varför bara låta oss sitta och inte veta någonting alls. Även om de inte vet något så uppskattar man att veta att de vet lika lite som vi.

Angående Birgitta som EU-minister så stödjer jag fortfarande henne. Jag köper inte Ekots resonemang att hon inte kan bli minister bara för att hon får barn på sommaren. Är det någon som har en make som kommer ta lika stort ansvar för barnet så är det Birgitta.

Som sagt, har varit i Sundsvall. Trevlig stad! Vi har träffats i nätverket Gävleupproret. Det är en samling FP-politiker från kommuner av ungefär samma storlek där vi alla är i opposition. Vi har ungefär samma förutsättningar och lätt att förstå varandra. Mötena är alltid mycket givande, precis som denna gång.

Imorrn ska jag spela in en reklamfilm till!

Inga kommentarer: