2010-07-05

H12:a

Nu är jag officiellt en H12:a. En person som bloggar från bloggplats H12 i Almedalen. Martina Lind och Almega bjuder på latte, sittplats, typ saccosäck och inte minst elektricitet.

Anlände till Gotland inatt, strax före klockan tre på natten. Fick vänta en halvtimme på taxi så somnade inte in förrän efter klockan fyra. Vaknade halv sju när det knackade på fönstret och en av mina kompisar som jag delar hus med ville hem.

Men jag klagar verkligen inte. Solen strålar. Två seminarier avklarade. Först ett om retorik med TV4:s retorikexpert Camilla Eriksson (som ni kan se analysera partiledartalen kl. 06.50 varje morgon) som också bor i samma hus som jag. Sen ett om integration av Ohlin-institutet där Sakine Madon hade skrivit rapport och Nyamko Sabuni och Mehmet Kaplan kommenterade.

Bilder kommer så fort jag lokaliserat rätt sladd.

Ska försöka se Reinfeldt i efterhand. Flera av de som var på plats var lyriska.

Ärvde min saccosäcksplats av Per Altenberg, som lagt upp en kul omröstning på bloggen. Vilken är Alliansregeringens bästa reform (hittills). Arbetskraftsinvandring, sa jag direkt till Per. Det visade sig vara just den han också tyckte var etta. Gå in och rösta hos Per.

1 kommentar:

Unknown sa...

Camilla är ingen retorikexpert. Läs bara vår blogg: http://retorikexperterna.wordpress.com

/Retorikens maskerade beskyddare