2007-10-23

Avtackning av Sverker

Gårdagen gick i ett. På morgonen ledde jag Alliansens möte, sen blev det budgetdiskussion större delen av förmiddagen. Vid halv ett satte Alliansen sig för förmöte inför KS och sedan blev det ett långt KS med massa föredragningar innan vi fick flåsa vidare till KF-grupp på kvällen. Även den drog ut på tiden då vi hade tunga frågor som budget och Idrottspark att behandla. Vi tackade av Sverker Wadstein som slutar i KF-gruppen efter nio år. Han är egenföretagare och det går bra för honom vilket gör att hans tid blir mer och mer begränsad. Speciellt perioden under hösten då vi hade KF-grupp eller KF varje måndag fyra-fem gånger på raken tror jag knäckte honom. Sverker gjorde inte minst under perioden 1998-2002 ett hästjobb som gruppledare. Då var vi fp nere för räkning och vi hade bara tre mandat i KF. Det innebär mycket jobb för varje enskild ledamot.

I dag fortsätter mina besök i verksamheten. Jag ska träffa socialchefen Margaretha Öst i ett förberedande möte inför mitt besök på socialkontoret i Hageby i november. Efter det ska jag upp på stan och träffa Nybyggar-kampanjen som är i Norrköping. Efter lunch är det gruppledarträff och så ska jag skriva kontrakt med köparen av min lägenhet. Känns skönt att få affären klar.

Inga kommentarer: