2007-10-14

Helgen

Har varit utmärkt. I fredags hade jag besökt av en gammal kompis från gymnasiet. Vi åt en bit mat på Asken och gjorde sedan stan osäker. Efter en sen frukost på Olearys där det som vanligt var urkass service (ska aldrig gå dit igen om jag kan slippa) gav han sig hemåt och lyckades glömma sina nycklar kvar här. Ska skicka dom till honom i morgon.

Lördag kväll dags för Lichtenstein - Sverige hemma hos Lampan. Efter det vandrade jag över till brorsan och hamnade framför Frankrike - England som spelade semifinal i Rugby-VM. Vi kunde för vårat liv inte fatta reglerna. Visst, hur man gör poäng och så, men alla dessa konstiga sparkar. Till synes helt utan anledning höll de på och sparkade över bollen till motståndarens planhalva. Detta tycktes uppnå föga resultat eftersom de då tog bollen och gick till anfall. Som att tjonga upp bollen i vanlig fotboll utan att själva försöka ta den. Vad är poängen med det? Hur som helst rätt roligt att kolla på. Satan vad de smäller på varandra.

Söndagen har gått i arbetets tecken. Jag tog mig ner till Rådhuset på eftermiddagen där jag först smidde lite planer tillsammans med Erik för att sedan ägna tiden åt min föreläsning i morgon och budgettexter. Nu verkar allt vara fixat och tågbiljetten till i morgon är inhandlad. Jag tog första klass, det vara bara fem kronor dyrare än andra. Sweet. Nu dags att gå hem.

Inga kommentarer: