2008-12-31

Nu blir det bättre - gott nytt år!

2008 var för många ett tufft år, speciellt nu på hösten. Problemen kommer inte blåsa över hur lätt som helst, men vi går ändå mot bättre tider. Stockholmsbörsen har haft sitt sämsta år i modern tid, men är ändå på samma nivå som 2003. Ibland kan det vara bra med lite perspektiv, 2003 var inte ett så himla dåligt år.

När jag flyttade till Norrköping läste jag en del om Norrköpings historia. Det är en historia om ett folk som aldrig gett sig trots en del svåra katastrofer. Var det inte bränder som startade på naturligt sätt så var det ryssar som kom hit och brände ner stan. Textilindustrin las ner, Ericsson flyttade och tusentals blev arbetslösa. Av det senare ser vi fortfarande en del problem, men Norrköping har rest sig igen. Det kommer vi göra även efter denna kris.

För mig personligen har 2008 varit ett underbart år. Jag hade tänkt lägga lite pengar på min lägenhet, men de gick istället till tre USA-resor. New Hampshire i januari och så Nevada i juli och oktober. Dom upplevelserna kommer jag minnas resten av livet och vill verkligen inte vara utan, och lägenheten står ju kvar här och är trevlig ändå. Dessutom får man ju ROT-avdrag nu om man ska fixa något.

Gott nytt år till alla läsare och norrköpingsbor!

Inga kommentarer: