2009-01-02

Hund i city

Jag är inne en sväng på jobbet idag. Tänkte jag skulle försöka bringa någon sorts ordning på mitt skrivbord. Det behövs en lugn dag som detta för det (och en stor soptunna).

I eftermiddag tänkte jag försöka åka och kolla på en bil. Har inte ägt någon sådan hittills och skulle helst inte skaffa mig. Det verkar dyyyrt med bil. Men med EU-val och allt så blir det nog en del åkande runt i länet för min del, så det kommer behövas.

I mellandagarna hälsade jag på hos Peter Kjällkvists och hans nyöppnade Hund i city, ett hunddagis. Stort ställe med rejäla boxar för varje jycke. NT har ett reportage om honom idag och skriver om Max och Bruno. Två mycket trevliga hundar. Nu när min mor inte längre har hund var det skönt att få klappa av sig lite. Bruno gillade dessutom det där med dragkamp så vi tog en omgång. Jag kan meddela att jag vann med 2-1.
Så har du en hund som behöver passning är hundicity.se är ett bra tips.

Nehe, städning var det visst.

Inga kommentarer: