2009-01-23

Ny blogg

Olle Schmidt har blivit med blogg. Olle är Europaparlamentariker för folkpartiet och ger sig in i bloggvärlden med en viss tvekan, men han har nu kommit på bättre tankar:

"Det som definitivt fått mig att vilja delta är de många blogginlägg som jag i mitt direkta arbete i Europaparlamentet har haft nytta av, inte minst i de förslag till olika regleringar av Internet som varit aktuella under det senaste året. Sedan kan man ju heller inte undgå att ge FRA-debatten en viss bäring på mitt beslut.Hursomhelst, nu är jag här."

Ingen dålig anledning.

Det ska bli kul att lite lättare kunna följa Olle. Jag hoppas innerligt att han kommer in ytterligare en period i Europaparlamentet. Ett tips bara Olle; skriv lite kortare inlägg!

Jag svängde förbi hos Hund i City i eftermiddags. Bruno och jag tog som vanligt en dragkampsmatch. Han gjorde mig besviken. Jag vann i utklassningsstil, ingen kämpaglöd hos Bruno. Han får en chans till nästa gång och vi kom överens om att inte ens räkna resultatet. Är han fortfarande håglös nästa gång får jag låta honom vinna, då kanske han blir på bettet igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för vänlig och omtänksam hälsning, Mathias!
Jag skall försöka bättra mig vad gäller längden på inläggen.


Olle