2010-01-20

Det blir bara värre, sa Birro

Lyssnar med ena örat på partiledardebatten i riksdagen. Reinfeldt är på hugget och Björklund frågade Sahlin hur bra det skulle vara att helt stänga kärnkraften, med tanke på det vi nyss upplevde med energibrist när det var som kallast.

Sprang på Marcus Birro uppe hos NT igår. Han hade sett dagens tidning och att jag skulle vara med i Shall we dance.

- Hur känns det? frågade han.

- Förjäkligt, svarade jag.

- Det blir bara värre, replikerade han uppmuntrande.

Första dansträningen ikväll. Visserligen kan min partner Jill inte vara med men jag tänkte försöka lära mig grundstegen ändå. Går nog faktiskt bäst om jag inte behöver hålla reda på någon annans fötter samtidigt.

Skänkte en slant till Läkare utan gränser igår. Såg också på CNN hur folk fortfarande hittas levande i rasmassorna. En kvinna som drogs fram ur ett rasat hus fick frågan om hon hade trott att hon skulle dö.

- No, why? svarade hon och i det svaret låg nog förklaringen till att hon överlevt.

Läkare utan gränser hittar ni här.

Inga kommentarer: