2006-09-01

Dagens media 1/9

Ja och så några dagar tidigare också. Till exempel så hade igår Folkbladet en artikel om Lärarförbundets skoldebatt som jag medverkade i, men jag lyckas inte nu hitta den på nätet.

Idag skriver Henning Süssner (v) en märklig insändare (ej på nätet) där han menar att jag och Erik Svansbo bröt mot föreningsrätten. Jag häpnar allt mer över reaktioner från vänster på att jag buade. Okej om det varit under själva talet, men herregud, det var i en paus! Själva riktar de ingen som helst kritik mot vänsterligister som slår sönder städer, som vid Göteborgskravallerna, men går i taket över ett litet burop. Patetiskt och dessutom intressant att så många som inte var där vet exakt vad som hände.

Idag har Folkbladet en något överdramatiserad artikel om att en fp-kandidat inte är skriven i Norrköping. Artikeln är korrekt återgiven av iallafall mitt samtal med journalisten men det känns inte som en grej för förstasidan att en kandidat glömt att skicka in till folkbokföringen att hon nu bor i Norrköping. Självklart ska hon fixa det omedelbart men jag tycker det är fullt förståeligt att glömma och jag är mycket glad att ha en så kompetent person som Åsa på listan.

Inga kommentarer: