2007-11-06

Puh

Tillbaka på bloggen efter några dagars frånvaro. Jag har haft fullt upp. I söndags förberedde jag min föreläsning om läget inom den konservativa rörelsen i USA och i går höll jag den inför ett fullsatt seminarierum hos Timbro. Otroligt roligt med så många intresserade personer, och dessutom väldigt kunniga.

I går presenterade Alliansen dessutom budgeten. Jag framhöll huvudsakligen en sak på pressträffen: Satsningen på Kommunals löneavtal.

Vi är oerhört glada över att Kommunal har fått ett så bra löneavtal. Många lågavlönade kvinnor kommer få ganska rejäla löneökningar nästa år. Detta kostar naturligtvis väldigt mycket pengar för kommunen. Pengar som vi inte hade haft om vi inte alliansregeringens jobbpolitik hade haft effekt. Sedan i våras har skatteintäkterna i kommunen ökat kraftigt just tack vare att fler jobbar och betalar skatt. Vi använder nu dessa pengar i de nämnder som får största kostnadsökningar, annars tvingas de till besparingar i verksamheten för att klara lönerna.

Nu är min eftermiddag tämligen lugn. Det är skönt för jag behöver pusta ut och få lite tid att läsa i fatt handlingar, skriva lite insändare och annat. Inte lika många besök i verksamheten den här veckan, men i alla fall ett. Interkulturella språkenheten ska jag träffa på torsdag. Blir spännande.

Inga kommentarer: