2007-11-25

Fika, fika, gym, KF

Söndagen började i sakta mak för att sedan övergå i två fikor på raken och sedan lite gym för att stilla samvetet. Först fika med Erik Svansbo och sedan med Alexander Nejdemo, en ny kille i ungdomsförbundet och folkpartiet. Tidigare elevrådsordförande på Kungsgård och ordförande i Norrköpings elevråd. Vi har flera väldigt duktiga ungliberaler på gång in. Otroligt roligt. Fikade för övrigt på nyöppnade Bagarstugan i Knäppingsborg. Ett nytt favoritställe!

Efter fikat alltså dags för gym. Bra att träna med Erik och brorsan, man tvingar sig själv att lyfta vikterna några extra gånger. Sprang ett par kilometer på löpbandet. Var länge sedan jag sprang någonstans överhuvudtaget. Tänkte jag skulle öka distansen upp till 5 km så småningom och ta mig ner mot 25 minuter i Grabbhalvan.

Efter gymmet har sjag ysslat med att förbereda mig inför morgondagens budgetdebatt. Ju mer jag läser och tittar på siffrorna i vänsterkoalitionens budget desto mer oroad blir jag. Den går inte ihop. De gör av med mer pengar än de får in. Nåja, vi återkommer till det i morgon.

Läste på förmiddagen med stigande förvåning Mona Sahlins vilda utfall på DN Debatt. Min enkla tolkning är att sossarna ser det som ett hot att regeringen genomför vallöftena i en snabb takt och måste därför försöka motverka den bild som väljarna har börjat få. Meningen om att regeringen gjort "PR till statskick" fick mig faktiskt att skratta rätt ut. Är det något som det klagas på inom borgerligheten så är det att regeringen pratar för lite, gör för lite PR, om alla vallöften de genomför. Mycket verkstad, men för lite snack, som Janne Björklund sa.

Inga kommentarer: