2009-05-12

Kandidaterna

Moderaterna kom idag med en väldigt kul satsning inför valet. De kallar det "realitydokumentärer" om deras fem toppnamn i EU-valet. Det ordet är väl att ta i, men man får i alla fall en känsla för kandidaternas personlighet. Gunnar Hökmark går runt i Stockholm och undervisar på sitt lite torra sätt (att han nämner Anders Chydenius i början gör att mitt hjärta smälter!), Anna Ibrisagic träffar folk i parlamentet och så vidare. 

Kul idé vars innehåll kan bli bättre, men som sagt, ändå en bra ny grej i svensk politik. Gud vad jag älskar valrörelse! Jag måste vara sjuk på något sätt. Hittas här, eller på YouTube

Folkpartiet har gjort ett litet klipp med Marit Paulsen som jag gillar:


9 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.dalademokraten.se/Templates/pages/news.aspx?id=69146&epslanguage=sv

Läs detta. Hua, nu måste vi ta och förbjuda Golden Retrivers också, för de är ju KAPABLA till att DÖDA!!

j sa...

Anonym:

1. Vad har det där med bloggposten att göra?

2. Kapabel till att döda en pudel är det mycket som är.

3. Jag antar att du är kamphundsfantast och att du gör nåt sorts försök till satir. I så fall: Är det rimligt att inte vilja ha ett förbud mot kamphundar därför att två st Golden Retrievers bet ihjäl en pudel?

Anonym sa...

Jag har en fråga tycker du man ska anmäla alla brott ??

Anonym sa...

J:

1. Ingenting

2. Självklart

3. Kamphundsfantast? No way, jag hatar dem av hela mitt hjärta!! Men nu när jag läste detta tyckte jag bara att vi kanske ska förbjuda Golden Retrivers också, eftersom de också kan döda :O Vi kan ju inte ha hundar som kan bli farliga i vårt samhälle!

Mathias Sundin sa...

Anonym: Hundraser ska inte förbjudas utifrån vad någon enskild hund gör. Det handlar om raserna generellt är farliga eller inte.

j sa...

Anonym:

Jo, men nu har ju det dels inte nämnts några raser i hela kamphundsdebatten, samt att artikeln du postade inte på nåt sätt visar att en Golden Retriever är farlig för människor.

Anonym sa...

Tycker du att man ska anmäla alla brott ??????

Mathias Sundin sa...

Anonym: Vem frågar du?

Anonym sa...

vem tror du att jag frågar när jag ställer en fråga här ?? ska man anmäla alla former av brott????