2009-05-24

Men suck

Vänsterkartellens partisekreterare tycker det är jätte, jättefarligt med TV-reklam, skriver de i Svenska Dagbladet. Men stön, släpp sargen. Stora hemska USA målas upp som varnande exempel: 

"En stor andel av den tv-reklam som spreds i senaste presidentvalet innehöll olika former av karaktärsmord på enskilda personer och smutskastning mot partier och kandidater." 

Om jag inte minns fel var en majoritet av reklamen i presidentvalet positiv. Det flesta riktiga karaktärsmorden skedde på YouTube - där Socialdemokraterna pumpar ut videofilmer

Att se exakt samma filmer på bio är tydligen inte alls skadligt för demokratin. Se exempelvis detta utmärka exempel på en väldigt negativ reklamfilm, av och med Socialdemokraterna. 



Tänk om den hade visats på TV - då hade demokratin varit i fara. Nu gick den bara på bio, thank God! 

Störst hot mot demokratin är nog hycklande politiker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du inte ett dugg rädd för ytlighet, trams och narcissism.

För mig är det totalt uppenbart som 53 åring:

Partipolitiken blir mer och mer narcissistisk och manipulativ.

Detta leder också till att det till slut bara är vissa typer av människor som orkar stå ut med politik.

Förljugenhet och tramsig ytlighet har jag lidit av under många år.

Nu har det gått så långt att jag ärligt talat inte har förtroende för en enda offentlig politiker.
(Möjligen Maria Wetterstrand fast jag inte röstar Miljöpartiet)

Fast jag är mycket intresserad av samhällsfrågor har jag nu kommit till den punkt att om ni inför TV-reklam där jag skall behöva sitta och titta och lyssna på ännu mer manipulativt ytligt trams så blir jag för evigt en "röstskolkare" ända fram till den yttersta dagen.

Jag står helt enkelt inte ut med den utveckling som pågått under många år och som bara blir värre och värre.

Jag är inte heller ensam.

Mängder av vuxet folk suckar numera i kör under fikarasterna ang den tramsiga förljugna utvecklingen.

Åsikter till försäljning ?

Värst är en viss typ av borgliga politiker.

Jag kommer ihåg vad man tyckte om Muf- are på 70 talet. Oseriösa partynissar.

Är det så man skall tycka om alla borgliga politiker.
De seriösa som söker äkthet står helt enkelt inte ut i den narcissistiska partystämningen.

Det fanns en tid då jag kunde rösta på Folkpartiet. Det fanns en tid då man trodde på Folkpartistiska Riksdagsmän.
Man trodde att dom hade en ideologi och en vilja att bygga ett solidariskt kunskapssamhälle.

Men det börjar kännas mycket långt lång borta.

Ännu värre är det med det totalt kidnappade nyliberala krogpartiet Centern.
Vart tusan tog ryggraden vägen.
Snacka om jippokultur.

Anders Bäcklund sa...

Enligt Resume är det Lars Thalén som är Wanjas konsult.