2010-09-18

Rösta inte bara, kryssa också

Bra tryck i förtidsröstningslokalerna idag. Massvis med folk inne på Linden till exempel.

Ni som inte har röstat än, när ni gör det, kryssa också.

Då menar jag inte bara på mig, även om det såklart vore väldans trevligt, utan oavsett parti. Ni som tycker integritetsfrågor är viktiga hittar kandidater på www.nejtilldatalagring.se. Alla som står där har lovat att rösta nej till direktivet när det kommer upp i riksdagen efter valet.

Kort om vad jag vill i riksdag och i Norrköping.

Sveriges riksdag: Jag knackade 10 000 dörrar för att kunna bli en självständig riksdagsledamot, vilket kommer ge ökad makt till riksdagen och därmed till väljarna. Samtidigt kommer jag vara en stark alliansvän som driver på regeringen för en skärpning av besöksförbudet, att stoppa datalagringsdirektivet och sänka skatterna för de som arbetar, för pensionärer och för företag.

Norrköping: Efter 16 raka år av S-styre är det dags för nya, fräscha idéer. Skolan har nått en ny bottennivå och Folkpartiet har en mängd förslag för att vända utvecklingen. Flumskolan ska torpederas och sänkas på djupt vatten och ersättas med en kunskapsskola med ordning och reda. Jag brinner för att ta tag i den uppgiften.

Inga kommentarer: