2010-05-06

Valfeber?

Vad för sorts feber det är jag har vet jag inte, men feber har jag i alla fall.

Det gör att jag missar dagens framtidskonferens med Alliansen i Norrköping. Jag skulle hålla i skolavsnittet och det hade varit väldigt intressant att lyssna inte minst på Trevor Dolan, som skulle inleda.

Välkommen till Rosen, kl. 13-17 idag!

Ett säkert sätt att snabba på tillfrisknandet är att läsa dagens opinionsmätning från Demoskop. Alliansen leder och FP på 9%. Mest intressant är kanske detta:

"En granskning av resultatet före och efter presentationen av skuggbudgeten visar att oppositionen ledde fram till de lade fram sitt budgetalternativ."

Jag tror att när folk verkligen måste välja på riktigt, inte bara vara emot regeringen lite, så kommer det starka förtroendet för regeringen få genomslag.

Nåja, detta är en mätning. Jag skrev ju nyss ett inlägg om att man ska kolla på trender, inte enskilda mätningar. Vi får se om ett antal mätningar om detta var inledningen på en trend. Just nu känns det bra i alla fall.

Inga kommentarer: