2010-05-24

Comeback

Tisdagskväll för nästan tre veckor sedan fick jag feber. Det tog två och en halv vecka att knäcka den sjukdomen.

Mötet med svensk sjukvård var inte direkt angenämt. Felaktiga diagnoser, lojt bemötande, slapp hantering och till stora delar oproffsigt. Till slut delar som funkade bra, men enbart tackvare att jag själv lyckades manövrera mig fram till en duktig läkare.

Sjukvårdsupplysningen 1177 är bra grej också. Man vill snabbt kunna prata med någon och få råd. Att ringa en vårdcentral innebär ju att man får prata med någon först efter ett antal timmar när de ringer tillbaka. Jag begriper inte varför alla andra organisationer, företag, osv klarar av att svara i telefon direkt, men inom sjukvården ska det vara omöjligt.

Hur som helst. Gött att vara tillbaka! En hel del att ta tag i nu. Puh. Dörrknackningen ligger jag en hel del efter i. Det blir tufft att ta igen.

Inga kommentarer: