2010-05-04

Välkomna till Guldköping!

Jag fick äran att ta mot Alliansens partiledare nere vid resecentrum idag när Allianståget rullade in från Stockholm.

På tåget hade Göran Hägglund bjudit på tårta - med HV71-logga på! Jag konstaterade besviket att han inte hade någon Dolphins-tårta med sig och statsministern (Djurgårdare) höll med om att basket är en mycket viktigare sport än hockey.

När jag gav mig ner till resecentrum var det väl ett 30-tal personer i Hörsalsparken, där partiledarna skulle framträda. Lite nervös var jag att inga fler skulle ha dykt upp när spårvagnen med partiledarna rullade in vid parken trekvart senare. Det hade jag inte behövt vara. Hörsalsparken var proppad ända ut till Drottninggatan, runt 300-400 personer uppskattade någon.

På vägen upp i spårvagnen hann jag berätta för partiledarna om att vi bygger ut spårvägen i Norrköping. Anders Borg höll låda lite längre bak i spårvagnen och berättade om minnen från den gamla hemstaden.

Nu pustar jag ut lite. Jag var ansvarig och schemat var minst sagt tight. 11.13 anlände tåget, 12.13 skulle det avgå igen. Det funkade fint.

Tack till alla Alliansare som jobbat rejält för att få till ett bra besök!

Här kan ni se lite bilder från besöket, tagna av NT.

Inga kommentarer: