2010-12-31

Jag gillar nyår

Jag tycker nyår är fascinerande. De säger något om oss människor. Att vi samlas för att fira det som varit och framförallt skåla in det som komma skall. Att vi alltid strävar framåt. Att mänskligheten aldrig står still, vi ska alltid framåt.

Jag är stolt över vad vi har byggt upp, den civilisation vi har. När man tänker på den är det fantastiskt. Tänk på allt vi har runt omkring oss. Tänk att allting bara fungerar. Att vi har en demokrati, att vi har lagar, att vi till stor del har vår frihet. Att vi kan leva så många människor och ända komma rätt bra överens. På allt som skapas, all musik, all litteratur, alla härliga människor det finns, alla udda typer, alla familjer och vänner.

Tyvärr gäller det inte alla människor på vår jord. Ännu. Men det blir hela tiden bättre. Det blir det faktiskt.

Tänk att vi faktiskt skålar för att ett nytt år börjar. Vilken optimism. Jag blir glad bara jag tänker på det.

Gott nytt år kära vänner!

Inga kommentarer: