2007-12-21

Benckert ny LUF-ordförande

I veckan valdes Jennifer Benckert till ny LUF-ordförande (Liberala ungdomsförbundet) i Norrköping. Hon är en rasande kompetent tjej som just nu pluggar sista året på De Geer-gymnasiet där hon också är elevrådsordförande. Dessutom är hon ordförande för Norrköpings elevråd, en samarbetsorganisation för de fyra kommunala gymnasieskolornas elevråd. Det är inte vem som helst som får sådana uppdrag.

Med sig har hon en väldigt intressant styrelse. Inte minst Alexander Nejdemo och Linus Wigren som startat Vi Unga i Norrköping. Studieförbundet Vuxenskolans ungdomsförbund som nu har över 100 medlemmar och aktivteter varje vardag. Alex är tidigare elevrådsordförande på Kungsgård och företrädde Jennifer som ordförande i Norrköpings elevråd.

Som folkpartiordförande förstår ni att jag inte kunde bli nöjdare med hur LUF utvecklas just nu.

Nu har jag bara en måste-grej kvar på att göra-listan. Sen finns det ett tjog grejor som mera har karaktären av sånt som jag kan göra om jag vill. Visst vore det bra att göra alltihop, men det blir nog inte av. Nåja, bäst att göra måste-grejen i alla fall. Sen packar jag nog ihop för dagen.

1 kommentar:

Niklas Frykman sa...

Det bara att gratulera. Jag träffade henne ju bara i ett par minuter men nog verkade hon vara precis en sådan person man vill ha till luf-ordförande.

Se till att hon har en fullkomlig galning som andreman så kommer det att bli riktigt bra.