2007-12-11

"Mellan 17 och 21"

Sitter här på Rådhuset och funderar på när IKEA ska ringa. De ska köra ut mina Billy-bokhyllor i dag som jag plockade ihop på deras varuhus i söndags. "Mellan 17 och 21" var tisbeskedet jag fick. Ska det verkligen vara så svårt att ge en mer exakt tidsuppgift?

I morgon är det gymnasienämnd på eftermiddagen och personalutskott på förmiddagen. Båda är sista för året. Sen ska jag slänga i mig en snabb jultallrik för att efter en rask promenad leda årets sista styrelsemöte i folkpartiet.

Vårat fp-kansli har begåvats med en kanslist, Björn. Han kommer jobba halvtid. Gick förbi en sväng hos honom nu på eftermiddagen. Blir himla trevligt att han någon där och otroligt bra för föreningen.

Tror att jag ska gå hem. Orolig att chauffören tar sitt pick och pack och drar om jag inte öppnar när han ringer på, trots att han har mitt telefonnummer. Behöver skruva upp ett par lampor dessutom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man får det man betalar för, Mathias. IKEA är ett företag som ger mycket möbler för pengarna men som därför kräver lite extra av dig som kund. Du fär själv skruva ihop det hela och i normalfallen själv köra hem paketen också. Vad betalar du för tjänsten "hemkörning" egentligen?

Mathias Sundin sa...

Jo, jag känner till IKEA:s koncept. 350 kr för hemkörningen.