2007-12-13

Internationella kvinnodagen

Gårdagen bestod till stor del av möten. Personalutskott på förmiddagen, gymnasienämnd hela eftermiddagen och styrelse på kvällen. På gymnasienämnden hade vi bland annat budget och uppdragsplan för nästa år. Lite förenklat de politiska prioriteringarna för nästa år. Alliansen la fram en uppdragsplan som fokuserade på ökade resultat medan vänsterkoalitionen la fram en med hela 15 målsättningar. Det blir inte mycket till fokus då.

I dag på förmiddagen har jag varit på träff med den grupp som anordnar evenemang på Internationella kvinnodagen den 8 mars. De hade många bra idéer. Avslöjar mer när beslut är taget.

Appropå det, kan man nästa säga. Moderaternas interna gruppmöten står att läsa om i tidningarna i dag. Lars Stjernkvist och Mattias Ottosson är inte sena på att försöka plocka poäng på det. Jag ska inte lägga mig i deras interna angelägenheter, men från min horisont som Alliansbroder fungerar samarbetet med Jörgen och Anna bra. Det gör det med många andra moderater också.

Nu har jag en mötesfri eftermiddagen. Massa smått och gott som behöver avverkas. Bäst att sätta i gång.

Inga kommentarer: