2008-02-27

Vovve, Vika, Widar

Kul dag i går. På förmiddagen skjutsade jag runt Nina Larsson, fp:s infrastrukturansvariga, till flygplastsen, hamnen och Rådhuset där vi diskuterade Resecentrum och Ostlänken.

Kort lunch sen KS som jag fick gå lite tidigt från för att hinna med ett par saker innan jag åkte till Linköping och medverkade i Kanal lokal. Debatt om ordningsproblemen i skolorna. I inslaget innan var en narkotikahund med, en labrador. Vi har haft labbar i familjen hela mitt liv men de är döda nu så jag fick en chans att klappa av mig lite på vovven Peggy.

Sen expressfart till Valdemarsvik där jag pratade inför folkpartisterna på deras årsmöte. Visade bilder från USA. De verkar vara på gång, större samling än vanligt.

Nu på morgonen har vi presidiemöte i gymnasienämnden och möte med revisionen.

Läs Iris debattartikel i NT om betyg och skolan.

Stort grattis till Widar Anderssons som fick guldpennan. Verkligen välförtjänt. Stjernkvist, en annan som är duktig med pennan, fick till en träffande beskrivning som jag instämmer i. Widar lyckas kombinera både kvantitet med kvalitet.
Bäst jag slutar skriva nu så det inte blir för mycket av det första och för lite av det andra.

Inga kommentarer: