2008-02-04

Produktiv kväll

Efter kommunstyrelsen satt jag ganska håglös på mitt rum i Rådhuset. Klockan var fem och jag tänkte nog gå hem. KS hade dragit ut på tiden. Folk var väldigt debattglada idag, speciellt Stjernkvist. Nya kommundirektören Åsa Byman Falk hade sin första arbetsdag och satt med på KS som sig bör.
Jag hade dock en hel del att göra och satte igång och jobbade lite smått. Kom plötsligt in i ett väldigt flow och fick en hel gjort. Nyss hemkommen faktiskt.

Har läst lite snabbt om regeringens förslag för att underlätta för förtidspensionerade att komma tillbaka till arbete. Man ska belönas om man kan arbete och gå upp i arbetstid, inte bestraffas. Utanförskapet bryts för allt fler människor.

Mer tragiskt är självmordsdådet i Israel. Ett år sedan sist. Verkar visst som den där "muren" har hjälpt. Hamas kallar dådet heroiskt. Påminn mig, men var det inte de där som vi ska ge bidrag till och ha förbindelser med?

Inga kommentarer: