2009-03-01

Bamse eller Stålmannen?

En rolig helg går mot sitt slut. Fredagskvällen kollade jag in nya VK, gamla Stopet, på Gamla Torget. Verkade trevligt. Var dock tvungen att krypa till kojs tidigt eftersom vi hade årsmöte i Folkpartiet på lördagen.

Carl B Hamilton undervisade oss i finanskrisen och regeringens insatser, jag blev omvald som ordförande, vi hade en kul debatt om kamphundar, Linda Lundqvist blev vice ordförande, José Kimengas initiativ i Hageby ska utvecklas - och så vidare.

För kvällens övningar fick vi tillskott av Mikael som till vardags jobbar på regeringskansliet. Jag, Peter och Lampan är folkpartister och väldigt intresserade av politik. Som upplagt för seriösa diskussioner. Vi var dock inte upplagda för det. Det ena ämnet mer obskyrt än det andra avhandlades. Bamse och Stålmannens respektive styrkor, trolldryck vs dunderhonung och varningstexter som roten till allt det onda i världen. För att bara nämna några.

Idag har jag mest slappat, förutom lite arbete inför riksmötet nästa helg. Lyckades slå brorsan i biljard! Det tror jag är första gången.

2 kommentarer:

random_user sa...

Hahaha,

"Det ena ämnet mer obskyrt än det andra avhandlades. Bamse och Stålmannens respektive styrkor, trolldryck vs dunderhonung och varningstexter som roten till allt det onda i världen. "

Om det uppdagas att en enda skattekrona gått till att finansiera ert årsmöte så skall ni snart få se nya Facebookgrupper skapas.

/Jocke

Mathias Sundin sa...

Jocke: Uttryckte mig väl dåligt, men detta skedde på fritiden. Årsmötet var avslutat för länge sedan.