2009-03-29

Lång lördag

Jag var uppe med tuppen på lördag för att göra det sista i ordning inför länsförbundets årsmöte i Norrköping. Vi var i KF-salen i Rosen, vilket är en alldeles utmärkt sal. Dessutom är det bra att det finns fika och mat i samma lokal. 

Sverker Wadstein och övriga presidiet ledde mötet på ett föredömligt sätt, men det tog ändå rätt lång tid. Vi fastnade i några smått förvirrade detaljfrågor och det var många som ville plädera för sin kandidat till partistyrelsen. Det stod mellan mig och Linnea Darell från Linköping. För er som inte varit med om något sånt här så går det till så att man pläderar för sin kandidat, inte mot någon annan. Många bra inlägg, mycket skratt och de flesta betonade att det var två bra kandidater som stod mot varandra. Jag vann hyfsat klart i omröstningen.  

Dessutom fick jag igenom min motion om att förbjuda hundar av pitbull-typ i Sverige. En bra debatt och ganska utfall i omröstningen. Det börjar röra på sig! 

Cecilia Malmström höll ett mycket uppskattat anförande och svarade på frågor under en timme. Hennes tåg var försenat och hon fick åka buss sista biten. Jag tror hon kände en viss glädje över att dagen innan avskaffat SJ:s monopol.

Som talarpresent fick hon boken "Familjen och snuset". Snus har ju blivit en EU-fråga igen så det kan vara bra med lite bakgrund. Boken handlar om släkten Swartz där bland annat Kersti Swartz föräras ett kapitel. Hon har varit riksdagsledamot för Folkpartiet. 

På kvällen kollade jag fotboll på O'learys, men blev så vansinnigt trött att jag fick gå hem och kolla andra halvlek i sängen. Somnade så fort jag la huvet på kudden. Blev ju 0-0, så gjorde inte så mycket.

Nu - fika på Papa Grappa

Inga kommentarer: