2007-10-24

Inkompetens

Inkompetens och mitt ansikte dominerar Folkbladets förstasida i dag. Som tur är står inte jag för inkompetensen utan tycker att de som räknat på Idrottsparkens kostnader har varit rätt inkompetenta. Folkbladet har två artiklar där de granskar hur kostnaderna har tredubblats på bara ett och ett halvt år samt en intervju med mig, Ottosson (s) och lite Rundgren (m).

Jag har suttit med budget nästan hela dagen. Det blir alltid så här på slutet. Massa småsaker och detaljer att fixa till samtidigt som de stora frågorna måste falla på plats. Budgeten är i princip klar men slutgiltiga beslut ska fattas, texter komma på plats och ekonomerna jobba igenom ytterligare detaljer. Jag missade därför besöket på Ebersteinska gymnasiet i eftermiddag. Väldigt trist, de där besöken är viktiga. Men det kommer en ny chans nästa år.

I NT skriver de om Ektorpsskolan som får pengar för fyra extra tjänster som de behöver för att få ordning på en del besvärliga elever. De har fått det tufft när grundskolan skärs ner. Lars Stjernkvist sitter emellertid med armarna i kors och ser på, trots uppdrag till skolorna om ökade resultat. Nästa år ska grundskolan skäras ner ytterligare drygt 10 miljoner och de kommande åren med totalt 95 miljoner.

Ser att EU öppnar för ökad arbetskraftsinvandring, utmärkt! Tyvärr, bara av högutbildade vilket migrationsministern reagerar mot, utmärkt!

Linköping är på gång att bli en Rättvisemärkt stad. Illa. Jag röstade mot det här i Norrköpings kommunstyrelse. Varför? Därför.

Inga kommentarer: